20 Mar 2013

Satıcı Psikolojisi


Satış bir sonuçtur. Bu sonucu getiren ise iyi bir planlama ve başarıyla uygulanmış bir süreç yönetimidir. İstisnasız herkese her şeyi satabilecek bir satıcı dünyaya gelmemiştir. Gelmeyecektir. Çünkü satış iki taraflı bir ilişkidir. Satan ve satın alan. Bu nedenle bizim yapabileceğimiz şeyler satış yeteneklerimizi olabildiğince geliştirmek ve potansiyel müşterideki satın alma arzusunu uyandırmaya çalışmaktır. Bunun için satış aşamalarını öncesi, sırası ve sonrası şeklinde üç bölümde inceleyebiliriz. Eğer bu süreçleri doğru planlar ve uygularsak satış fırsatımızı arttırabilir ve olumlu sonuç alabilme şansımızı yükseltebiliriz.

Satış öncesinde yapılacak en önemli şey satışa HAZIRLANMAK tır. Hazırlık bir kaç açıdan sağlanmadır. Bunlardan en önemlisi psikolojik hazırlıktır.

Satışa  psikolojik olarak hazır olmak her şeyden önce özgüven kazanmakla mümkündür. Satış yapabileceğine inanmak, satış mesleğini kabullenip satıcı kıyafetini gururla üzerimize giymek önemlidir. Her meslekte olduğu gibi satıcılığın da zor tarafları olacağının bilinciyle hareket etmek ve her zaman başarıya odaklanmak en önemli değerimiz olacaktır. Tüm bunları yapabilmek içinse her sabah uyandığımızda aynanın karşısına geçip “Bugün güzel bir gün olacak” demeyi alışkanlık haline getirmeliyiz. Optimist tutum içinde olmak ve olumlu düşünmenin insanların başarısına olan etkisi kanıtlanmıştır. Eğer bunu hayatımıza uygulayabilirsek iyi bir başlangıç ve girişim olacağı kesindir. Diğer taraftan geçmişte yaptığımız hataları kabul edebilmek ve hata yapa yapa doğru yapmayı öğreneceğimizi unutmamak gerekir. Şimdi kendinize aşağıdaki soruları sorun

-Satış yapmaya psikolojik olarak hazır mısınız?

-Bu mesleği kendinize yakıştırıyor musunuz?

-Kartınızda satış temsilcisi/satıcı yazması sizi rahatsız ediyor mu?

-Hayat bakışınız karamsar mı yoksa iyimser mi?

-Hatalarınızdan ders alıyor musunuz?

Eğer hepsini cevabı EVET ise iyi bir yoldasınız demektir. Bu yolu terk etmeyin.

Diğer taraftan da satıcılıkla ilgili genel bir toplum baskısının olduğunu unutmayın. İşte size bir araştırma önerisi. Google ‘a girin ve resim arama bölümüne “satıcı” ya da “salesman” yazın? Çıkan resimler hakkında ne düşünüyorsunuz. Bu resimler “satıcı” dendiğinde ne algılandığını gösteriyor.

Bu konunun detayını ve satışa hazırlıkla ilgili diğer süreçler olan Bilgi Hazırlığı ve Fiziksel planlamayı ilerleyen yazılarımızda ele alacağım.

Hepinize bol satışlı günler dilerim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder