Satış bir sonuçtur. Bu sonucu
getiren ise iyi bir planlama ve başarıyla uygulanmış bir süreç yönetimidir.
İstisnasız herkese her şeyi satabilecek bir satıcı dünyaya gelmemiştir.
Gelmeyecektir. Çünkü satış iki taraflı bir ilişkidir. Satan ve satın alan. Bu
nedenle bizim yapabileceğimiz şeyler satış yeteneklerimizi olabildiğince
geliştirmek ve potansiyel müşterideki satın alma arzusunu uyandırmaya
çalışmaktır. Bunun için satış aşamalarını öncesi, sırası ve sonrası şeklinde üç
bölümde inceleyebiliriz. Eğer bu süreçleri doğru planlar ve uygularsak satış
fırsatımızı arttırabilir ve olumlu sonuç alabilme şansımızı yükseltebiliriz.

Satış öncesinde yapılacak en
önemli şey satışa HAZIRLANMAK tır. Hazırlık bir kaç açıdan sağlanmadır.
Bunlardan en önemlisi psikolojik hazırlıktır.
Satışa psikolojik olarak hazır olmak her şeyden önce
özgüven kazanmakla mümkündür. Satış yapabileceğine inanmak, satış mesleğini
kabullenip satıcı kıyafetini gururla üzerimize giymek önemlidir. Her meslekte
olduğu gibi satıcılığın da zor tarafları olacağının bilinciyle hareket etmek ve
her zaman başarıya odaklanmak en önemli değerimiz olacaktır. Tüm bunları
yapabilmek içinse her sabah uyandığımızda aynanın karşısına geçip “Bugün güzel
bir gün olacak” demeyi alışkanlık haline getirmeliyiz. Optimist tutum içinde
olmak ve olumlu düşünmenin insanların başarısına olan etkisi kanıtlanmıştır.
Eğer bunu hayatımıza uygulayabilirsek iyi bir başlangıç ve girişim olacağı
kesindir. Diğer taraftan geçmişte yaptığımız hataları kabul edebilmek ve hata
yapa yapa doğru yapmayı öğreneceğimizi unutmamak gerekir. Şimdi kendinize
aşağıdaki soruları sorun
-Satış yapmaya psikolojik olarak hazır mısınız?
-Bu mesleği kendinize yakıştırıyor musunuz?
-Kartınızda satış temsilcisi/satıcı yazması sizi
rahatsız ediyor mu?
-Hayat bakışınız karamsar mı yoksa iyimser mi?
-Hatalarınızdan ders alıyor musunuz?
Eğer hepsini cevabı EVET ise iyi
bir yoldasınız demektir. Bu yolu terk etmeyin.
Diğer taraftan da satıcılıkla
ilgili genel bir toplum baskısının olduğunu unutmayın. İşte size bir araştırma
önerisi. Google ‘a girin ve resim arama bölümüne “satıcı” ya da “salesman”
yazın? Çıkan resimler hakkında ne düşünüyorsunuz. Bu resimler “satıcı”
dendiğinde ne algılandığını gösteriyor.
Bu konunun detayını ve satışa
hazırlıkla ilgili diğer süreçler olan Bilgi Hazırlığı ve Fiziksel planlamayı
ilerleyen yazılarımızda ele alacağım.
Hepinize bol satışlı günler
dilerim.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder