Sigortalı Dergisi Ocak 2013
Türkiye’de 50 Binin üzerinde
çağrı merkezi operatörü (agent) çalışıyor. Agentların büyük bölümü kurumlarda
gelen çağrılara (inbound) cevap vererek müşteri hizmeti yürütürken,
azımsanamayacak bir sayı da dış arama (outbound) yaparak bilgi verme/alma
yanında telesatış faaliyeti yürütüyor. Basit bir hesapla toplam agent sayısının
%30’unun satış amaçlı dış arama yaptığını varsayarsak 15 Bin kişinin her gün
satış aktivitesi yaptığını varsayabiliriz. Şimdi her operatörün günde ortalama
50 kişiyi aradığını ve 20 iş günü çalıştığını düşünün. Bu durumda 15.000x50x20
dersek ayda 15 Milyon yılda 180 Milyon arama yapar. Türkiye’de aranabilecek
nitelikte yaklaşık 30 milyon kişi olduğunu düşünürsek kişi başı yılda ortalama
6 arama sayısına ulaşırız.
Peki gerçekten sizin de
telefonunuz telesatış amacıyla yılda ortalama 6 kere çalıyor mu? Yoksa daha mı
fazla?
Telefondaki ses çok özel bir
müşteri olduğunu söyleyip size özel kampanya ve fırsatlardan söz ediyor değil
mi? Siz de kendinize ya da arayana benim gibi şu soruyu soruyor musunuz? “ Ben
sizin için neden özelim?”
Evet biz bizi arayanlar için
özeliz çünkü arama listelerine girebilmemizin nedeni satın alma
potansiyelimizin olması. Diğer taraftan yapılan yoğun aramalar telesatış amaçlı
telefonlara karşı bir doğal refleks oluşturmaya başladı. Daha ekranda 444 ile
başlayan numarayı görür görmez telefonu kapatanlar var.
Bireysel Emeklilik
Sistemindeki yeni düzenlemelere göre çok kısa sürede BES planlarının telefon ve
internet üzerinden satışı mümkün olacak. Uzun yıllardır elementer, sağlık ve
hayat ürünlerinin telefon ve internet üzerinden satışı yapılıyor. Sorum şu
acaba 3 dakikalık kısa ürün tanıtımlarının bile dinlemeye sabrı olmayan kişiler
emeklilik gibi ayrıntılı bir finansal ürünü dinleyecekler mi?
İşin satış ve satıcı
perspektifi bir yana alıcılar açısından bakıldığında emeklilik ürünlerinin
telefonda satışının bir fırsat olduğunu düşünüyorum. Devlet ve emeklilik
şirketleri sektörü büyütmek için yapılabilecek tüm pozitif düzenlemeleri
yapıyorlar. Günden güne yeni uygulamalar gelişiyor, satış kanalları genişliyor
ve çeşitleniyor. Yeni vergi düzenlemeleri katılımcılara tasarrufları üzeriden
ilk günden çok avantajlı yüksek kazanç fırsatları sunuyor. Tüm bu gelişmeler
ışığında emeklilik sektörünün 2013’de çok büyük ivme kazanacağına
inananlardanım.
Uzaktan satışın birkaç
önemli avantajı daha olacak. Telefonda satış faaliyetleri her çağrı merkezi
operasyonunda olduğu gibi kayıt altında yapılacağı için müşterilerin doğru
bilgilendirilmesi ve böylelikle satış kalitesinin de daha sağlıklı
ölçümlenebilmesine imkan verecek.
Şirketlerin yapacağı
muhtemel yeni yatırımlarla esnek arama saatleri sayesinde mesai saati
kavramının ötesinde daha geniş zaman dilimlerinde hizmet verme imkanı doğacak.
Çeşitlenen satış kanalları
şirketler arası rekabetin önünü açaçak ve bu durum her şekilde müşterilere
pozitif olarak yansıyacak.
Sektör uzaktan satış
konusunda teknolojik yatırımlar yapacak yeni istihdam kaynakları doğacak ve
dışkaynaklı çağrı merkezi şirketleri de bu durumdan olumlu etkilenecek.
Bu fırsat ve avantajlar ne
kadar daha sürer bilmiyorum. Ancak hazır bu kadar olumlu etken bir araya
gelmişken hala emeklilik ve sigorta ürünleri ile tanışamamış milyonlarca
kişinin de harekete geçme zamanıdır. Sigorta ve telefon fobilerimizden
kurtulalım; ayağımızdan sonra kulağımıza kadar gelen bu fırsat sesine kulak
verelim.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder