Sigortalı Dergisi-Şubat 2013
Devrim Ersöz
Academic Trend Eğitim&Danışmanlık
Academic Trend Eğitim&Danışmanlık
2000’li yıllar kitle
iletişim araçlarının hakimiyetini yoğun olarak hissettiğimiz zamanları
yaşatıyor. Bir gün herkesin “1 dakikalığına ünlü” olacağı söylendiğinde bana bu
iddia uzak gelmemişti. Televizyonlarda yayınlanan yarışmalar bunun için en
güzel fırsatı sunuyor. Bu yarışmalardan en sevdiklerim belirli bir performansa
dayananlar. Yani içinde büyük paraların olduğu kutu yarışmalarından
hoşlanmıyorum. Bunun yerine çocuklarımıza şans yerine çaba sergileyerek
terleyerek kazanmayı öğreten yaklaşımları destekliyorum.
Yetenek Sizsiniz işte böyle
bir yarışma. Konsepte göre belirli bir yeteneği olduğunu düşünen birey ya da
takımlar yarışmaya katılım 3 jüri karşısında performans sergiliyorlar.
Jüri üyelerinin önünde büyük
kırmızı düğmeler var ve bazen bu düğmelere basarak bir sireni çalabiliyorlar.
Peki sahnedeki performans sürerken neden düğmeye basıyorlar? Muhtemel cevaplar:
•Sergilenen performansı beğenmedikleri için
•Orijinal bir yetenek görmedikleri için
•Yarışmacıyı itici buldukları için
•Performansla yarışmacı yaşı arasında makul bir eşdeğer
denge bulunmadığı için
•Herkesin yapabileceği şeyler gördükleri için
•Yarışmacı çok fazla hata yaptığı için
•Sıkıldıkları için
•Ve buna benzer sebepler
İşte ben satışı ve satış
esnasındaki performansı bu yarışmaya benzetiyorum. Satıcı şovu sergileyen
yarışmacı, jüri ise müşteri.
Müşterinin sizi ve
sunumunuzu dinleyebileceği bir zaman var. Sahne hakimiyetinize, kıyafetinize,
kullandığınız araç ve gereçlere, yaptığınız hatalara, kısacası işinizi yaparken
sergilediğiniz orijinalliğe ve yaklaşımınıza puan veriyor. Beğenmediğinde ise
kırmızı düğmeye basıyor. Yani sizi dinlemeyi kesiyor; ilgisi dağılıyor.
Müşteriyi şovumuzu sonuna
kadar izlemeye ikna edecek şeyler neler olabilir? Eğer bunu keşfedersek kırmızı
düğmeye basmasını engelleyebiliriz.
Kısaca cevaplar:
1.
Orijinal bir yetenek
2.
İyi ve özgün olarak planlanmış bir kurgu
3.
İlgi ve merak uyandıracak bir performans
4.
Güçlü bir final
Aslında müşteri çoğu zaman
üründen ziyade satıcının performans ve yaklaşımına para ödüyor. Bu çerçevede
her satış görüşmesine bir şov gibi hazırlanmakta fayda var. Peki siz sahneye
çıkmaya hazır mısınız?
Işıklar, kamera, motor!
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder