Gerilla olmayı seçmiş bir pazarlamanın sahip olması gereken onbeş temel davranış var.
Pazarlama hakkında bilmeniz gereken en önemli hususlar bu makalede yer alıyor. Bu yazıyı okumak için harcayacağınız birkaç dakika içinde pazarlama ile ilgili temel gerçekleri; bir kolunuzun altına MBA diplomanızı almış, diğer kolunuzun altına bugüne kadar yazılmış tüm pazarlama kitaplarını toplamış olmanın size kazandırabileceğinden çok daha iyi öğrenmiş olacaksınız.
Aşağıdaki 15 sözcüğü ezberleyin; sözcüklerden her biri gerilla usulü pazarlamanın başlıca sırlarından birini ifade etmektedir. Ezberleyin ve sonra uygulayın. İşinizi bu sözcüklerin ifade ettikleri gerilla kavramları ile yürütün; göreceksiniz pazarlama ile ilgili tüm hayalleriniz gerçekleşecek.
1. Kararlılık: Şunu bilmelisiniz ki, kararlılıkla yürütülen sıradan bir pazarlama programı, öylesine yürütülen en iyi pazarlama programından daha çok yarar getirecektir; her zaman. Kararlılık düşleri gerçeğe dönüştüren unsurdur.
2. Yatırım: Pazarlama bir gider değil, yatırımdır. Üstelik, eğer doğru yapılırsa bugün için Amerika’da yapılabilecek en iyi yatırımdır. Size yol gösterecek olan gerilla usulü pazarlamanın 15 sırrı ile bu işi doğru yapacağınızdan kuşkunuz olmasın.
3. Tutarlılık: Olası müşterilerinizin size güven duymaları için bir süre geçmesi gerekir. Eğer bu süre içinde pazarlamanızı, mecranızı ve kimliğinizi değiştirecek olursanız size güvenmelerini güçleştirirsiniz. Bir gerilla ani hareketlerden kaçınmalı, doğru olanı ise sık sık tekrarlamalıdır.
4. Güven: İnsanları satın almaya yönelten unsurların belirlenmesi amacıyla yapılan ülke genelindeki bir araştırmada fiyat beşinci sırada, seçim dördüncü, hizmet üçüncü, kalite ikinci sırada yer almıştır. Birinci sırada ise güvenin yer aldığı görülmüştür: insanlar, güven duydukları işyerleri ile alışveriş yapacaklarını söylemişlerdir.
5. Sabır: Pazarlama faaliyetlerinizi yürüten kişi sabırlı değilse programınızı kararlılıkla uygulamanız, pazarlamayı bir yatırım olarak görmeniz, tutarlı davranmanız ve olası müşterilerinizin güvenini kazanmanız çok güç olur. Sabır, gerilla için bir erdemdir.
6. Çeşitlilik: Pazarlama gerillaları tek tek pazarlama silahlarının kendi başlarına işe yaradığı durumların oldukça ender olduğunu bilirler. Ama pazarlama bileşimleri işe yarar. Müşterinin dikkatini çekmek ve onu kazanmak için çok çeşitli pazarlama araçlarının bir arada kullanılması gerekir.
7. İş yapma kolaylığı: İnsanlar artık zamanın para demek olmadığını; paradan çok daha değerli olduğunu biliyorlar. İş yapılması kolay bir kuruluş olarak ve şirketinizi kendinize değil, müşterilerinize kolaylık sağlayacak şekilde yöneterek bu anlayışa saygı gösterin.
8. Süreklilik: Gerçek kârlar satışın yapılmasından sonra, tekrarlanan ve mevcut müşterilerinizin gönderdiği yeni müşteriler aracılığı ile gelecektir. Gerilla olmayanlar pazarlamanın, satışın yapılması ile birlikte sona erdiğini düşünürler. Gerillalar ise pazarlamanın asıl o zaman başladığını bilirler.
9. Şaşırtma: İşinizin sizin artık dikkatinizi çekmeyen, ancak ayrıntıları bilmeleri durumunda olası müşterilerinizi oldukça şaşırtacak yönleri vardır. Pazarlama faaliyetlerinizin içinde şaşırtma unsurunun yer almasını mutlaka sağlayın. Bu tür unsurlar kesinlikle vardır.
10. Ölçümleme: Pazarlama faaliyetlerinizin sonuçlarını ölçerek kârlarınızı gerçek anlamda iki katına çıkarabilirsiniz. Bazı silahlar hedefi tam on ikiden vurur. Diğerleri ıskalar. Ölçümleme yapmadığınız sürece hangisinin hangisi olduğunu bilemezsiniz.
11. Katılım: Bu sözcük, sizinle müşterileriniz arasındaki ilişkiyi açıklar ve bu gerçek anlamda bir ilişkidir. Siz ilişkinin içinde olduğunuzu müşterilerinizle yaptığınız işleri izleyerek; onlar ise sizinle iş yaparak ve sizi başkalarına salık vererek kanıtlarsınız.
12. Bağımlılık: Gerillanın görevi başka işyerleri ile rekabet etmek değil, işbirliği yapmaktır. Siz onların pazarlamasını yapın, onlardan da sizin pazarlamanızı yapmalarını isteyin. Birbirinize bağımlı olun ve daha az yatırım ile daha fazla pazarlama yapın.
13. Silahlanma: Silahlanma kavramı, “savaşmak ve savaşı kazanmak için gerekli araç-gerece sahip olmak” olarak tanımlanır. Gerillanın silahı teknolojidir; bilgisayar, en son programlar, cep telefonları, çağrı cihazları, faks cihazları gibi. Eğer teknoloji fobiniz varsa bir teknoloji psikiyatrına görünün!
14. Onay: İnsanların durmaksızın pazarlama bombardımanı altında oldukları günümüz dünyasında başarının anahtarı, önce pazarlama materyallerinizi göndereceğiniz kişilerin onayını almak; sonra da pazarlama faaliyetlerinizi yalnızca size onay vermiş olanlara yönlendirmektir. Size onay vermemiş insanlar için paranızı boşa harcamayın.
15. Geliştirme: Online ortamda başarılı olmak için web sitenizin yanı sıra diğer tanıtım olanaklarını da kullanın; sitenizi sürekli olarak iyi durumda ve güncel tutun; haber guruplarına ve forumlara katılın, elektronik posta mesajları gönderin, sohbet odalarına girin, makalelere yer verin, konferanslara ev sahipliği yapın, yanıtlamada hızlı davranın.
Yazar: Jay Conrad Levinson, en çok satan kitapların başında yer alan Guerilla Marketing kitabının ve 24 tane yötetim kitaplarının yazarıdır. Kitapları 37 dile çevrilmiş ve dünyadaki MBA programlarında okutulmaktadır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder